A munkaviszony lezárása során a munkáltatónak jogszabályban meghatározott elszámolási (munkabér és egyéb járandóság) és igazolás kiadási, a munkavállalónak munkakör átadási és elszámolási kötelezettségei állnak fenn. A munkaviszonyra vonatkozó szabályban és egyéb jogszabályokban elõírt igazolások a munkavállaló újbóli elhelyezkedése, az álláskeresési ellátások és az adóbevallás miatt lényegesek. A dokumentumok átadását abban az esetben is teljesíteni kell, ha esetleg valamilyen (jog)vita vagy nézeteltérés van a felek között, akár a munkaviszony megszüntetésének jogszerûségét érintõen is. A munkaviszony megszüntetés jogszerûségének vizsgálatára a foglalkoztatás-felügyeleti hatóság hatásköre nem terjed ki, annak elbírálására a bíróság jogosult. A munkáltatónak a jogviszony megszûnését be kell jelentenie az állami adóhatósághoz, az adózás rendjérõl szóló 2017. évi CL. törvény 1. sz. melléklet 3. 2. pontjában foglaltaknak megfelelõen. Az ismeretekrõl a GINOP- 5.3.7-VEKOP-17-2017-00001 azonosító számú „Jogszerû foglalkoztatás fejlesztése” elnevezésû kiemelt projekt keretében készült „Amire a munkaviszony megszûnésekor figyelni kell – jogok és kötelezettségek” témájú kiadványban adunk tájékoztatást. Munkaügyi kérdésben a Gazdaságfejlesztési Minisztérium Foglalkoztatás-felügyeleti Irányítási Fõosztályától kérhetõ tájékoztatás, a https://mvff.munka.hu/ weboldal TÁJÉKOZTATÁS – FELVILÁGOSÍTÁS menüpontja alatt.
|