Az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség (EU-OSHA) a népszerű NAPO figurát felhasználva terveztette meg a tanároknak szóló munkavédelmi oktatás eszközeit, amelyek célja, hogy NAPO klipek és kreatív feladatok segítségével tanítva, mégis szórakoztató és fantáziadús módon ismertesse meg az általános iskolás gyerekekkel a munkavédelem alapjait. Ezek a tudásanyagok elérhetők az alábbi honlapon: https://www.napofilm.net/hu/learning-with-napo/napo-for-teachers
A GINOP-5.3.7 - VEKOP 17-2017-00001 azonosító számú, „Jogszerű foglalkoztatás fejlesztése" elnevezésű kiemelt projekt keretében megvalósult a „NAPO programok adaptálása és fejlesztése". A két korcsoport számára fejlesztett és két új témakört érintő pilot program erősíti a munkavédelmi tudatosságot a tanárok körében, és segíti a tudásanyagok átadását a diákoknak.
- Az alsó tagozatos diákok órájának témaköre: Segítségkérés
- A felső tagozatos diákok órájának témaköre: Veszélyhelyzetek és sérülések, a stabil oldalfektetés.
A gyermekek életkori sajátosságaira figyelemmel elkészített szakmai anyagok gyakorlatban való tesztelése, a tapasztalatok összegzése és a pozitív fogadtatás eredményeként a projekt felületen elérhetők a program anyagai.
A tanítói és tanári kézikönyvek útmutatói, az óra menetét és a nevelési-oktatási stratégiát tartalmazó óravázlatok, feladatok, elméleti és gyakorlati bemutatás különböző szituációk (veszélyhelyzetek, balesetek) felismerésére és megfelelő kezelésére adnak ismereteket. A vizuális megjelenítést képi, rajzi bemutatás és szemléltetőeszközök színesítik. A segélyhívás hanganyaggal, valósághű szerepjáték eljátszásával és kiértékelésével gyakorolható a megszerzett ismeretek minél pontosabb rögzülése érdekében.
A „NAPO pedagógusoknak" program lehetőséget teremt arra, hogy a pedagógusok a szakmai anyagok segítségével a diákok számára átadhassák a mindennapi biztonságos életvitelhez, a későbbi, egészséget nem veszélyeztető biztonságos munkavégzéshez szükséges alapismereteket.
A program megismerését és felhasználását minden pedagógusnak és szülőnek ajánljuk, akik szeretnék a gyermekeket megtanítani a veszélyhelyzetek felismerésére és kezelésére.