Nemzetgazdasági Minisztérium – Munkavédelem – Foglalkoztatás-felügyelet Honlapja

Keresés:

Munkavédelmet érintõ bejelentések

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Törvény) 1. § 17. és 17a. pontjai alapján az államigazgatási szervek - beleértve a Kormányhivatalokat - elektronikus ügyintézés biztosítására kötelezett állami szervek. A Törvény 108. §-a értelmében az államigazgatási szervek 2018. január 1. napjától kötelesek az ügyek elektronikus intézését a Törvényben meghatározottak szerint biztosítani.

A bejelentõk a munkavédelmet érintõen elektronikus úton tizenegy különbözõ bejelentést tehetnek meg:

  1. Túlnyomásos légtérben végzett tevékenység bejelentése
  2. Azbeszttel végzett tevékenység bejelentése
  3. Biológiai kóroki tényezõkkel történõ tevékenység bejelentése
  4. Egészségügyi szolgáltatás keretében használt éles vagy hegyes munkaeszközökkel folytatott tevékenység bejelentése
  5. Foglalkozási betegség gyanújának bejelentése  (kitöltési útmutató)
  6. Építõipari kivitelezési tevékenység bejelentése
  7. Munkabalesetek bejelentése
  8. A foglalkozási-egészségügyi szolgálat (FESZ) orvosa által végzett védõoltások bejelentése
  9. Fokozott expozíció bejelentése
  10. Rákkeltõ/mutagén anyagokkal tevékenységet végzõ munkáltatókról és munkavállalókról szóló bejelentés
  11. A munkavédelemrõl szóló 1993. évi XCIII. törvény 68. § (1) bekezdése szerinti bejelentés

Az elektronikus ügyintézéshez szükséges technikai feltételek:

   Általános használati tájékoztató: https://epapir.gov.hu/sugo
Egy ingyenes, hitelesített üzenetküldõ alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton összeköti az Ügyfélkapuval rendelkezõ ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel, jelen esetben a területileg illetékes fõvárosi és vármegyei kormányhivatal munkavédelmi hatóságaival.
   Az e-Papír alkalmazás egy online felületen elérhetõ rendszer, telepítést nem igényel.

Segítségül:
   Az e-Papír alkalmazásnál, munkavédelmet érintõen, új levél írásakor az alábbi adatokat kell megadni, a területileg illetékes fõvárosi és vármegyei kormányhivatal munkavédelmi hatóságának "címzéséhez".

  • TÉMACSOPORT -> Kormányhivatali ügyek
  • ÜGYTÍPUS -> Munkaügyi, munkavédelmi feladatok
  • CÍMZETT -> Válasszon hivatalt (Pl.: Budapest Fõváros Kormányhivatala Munkaügyi és Munkavédelmi Fõosztály)
  • CSATOLMÁNY -> Csatolható a honlapunkról letöltött és kitöltött bejelentõ ûrlap

 

VAGY

  • Az Általános Nyomtatványkitöltõ Keretprogram (ÁNYK) futtatásához minimum 1.8.0 JAVA futtató környezet szükséges (INNEN letölthetõ).
  • A nyomtatványok használatához az ÁNYK minimum v2.76.0 verziójának telepítése szükséges (INNEN letölthetõ).

A fõvárosi és megyei kormányhivataloknál az elektronikus ügyintézés az alábbi linkeken érhetõ el:

FIGYELEM!

  • A bejelentéseket mindig a területileg illetékes fõvárosi és megyei kormányhivatal munkavédelmi hatósági hatáskörében eljáró kormányhivatalánál kell letölteni és oda kell beküldeni, azaz például munkabaleset esetén a baleset helyszíne szerint, egyéb esetekben a munkavégzés helyszíne szerinti hivatalokhoz.
  • A bejelentést mindig annak kell megtenni, akire a bejelentési kötelezettség terhet ró. Vannak esetek például, amikor a bejelentést a munkáltatónak kell megtenni, de van olyan eset is, amikor ez a Foglalkozás-egészségügyi Szolgálat, vagy a kivitelezõ feladata. Az 1993. évi XCIII. törvény 68. §-a szerinti esetekben a munkavállaló is tehet bejelentést.
  • Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 9. § (1) bekezdése alapján ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet (a polgári perrendtartásról szóló törvényben meghatározott, belföldi székhellyel rendelkezõ gazdálkodó szervezet, kivéve: az adószámmal nem rendelkezõ egyesület, alapítvány) esetén az elektronikus ügyintézés kötelezõ. Ennek alapján a gazdálkodó szervezetek a munkavédelmet érintõ bejelentésüket kizárólag elektronikus úton tehetik meg.

Esetlegesen felmerülõ kérdéseikkel a területileg illetékes fõvárosi és megyei kormányhivatal munkavédelmi hatósági hatáskörében eljáró kormányhivatalához fordulhatnak, melyek elérhetõsége megtalálható az alábbi linken.

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ az igazságügyi szakértõi névjegyzékbe vételhez szükséges szakmai gyakorlati idõ szakirányú jellegének igazolására szolgáló hatósági bizonyítvány kiadására

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ munkabaleset bejelentésével, kivizsgálásával kapcsolatos intézkedéseket vagy ezek elmulasztását, valamint a foglalkozási megbetegedés vagy a fokozott expozíciós eset kivizsgálásának  elmulasztását sérelmezõ személy bejelentésének kivizsgálása okán történõ személyes adatkezelésre
 


Bemutatkozás

MEGÚJULT HONLAPUNK


TOVÁBB AZ ÚJ HONLAPRA
 

KEDVEZMÉNYEZETT NEVE: Gazdaságfejlesztési Minisztérium
PROJEKT CÍME: „Jogszerû foglalkoztatás fejlesztése”
SZERZÕDÖTT TÁMOGATÁS ÖSSZEGE: 3 800 000 000 Ft, azaz hárommilliárd-nyolcszázmillió forint.
TÁMOGATÁS MÉRTÉKE: 100%
PROJEKT TARTALMA: >> Részletek
PROJEKT KEZDÕ ÉS BEFEJEZÕ DÁTUMA: 2018.01.01. – 2023.10.31.
PROJEKT AZONOSÍTÓ SZÁMA: GINOP-5.3.7-VEKOP-17-2017-00001


A Kormány az állami foglalkoztatási szerv, a munkavédelmi és munkaügyi hatóság kijelölésérõl, valamint e szervek hatósági és más feladatainak ellátásáról szóló 320/2014. (XII. 13.) Korm. rendeletben a munkavédelemmel és a foglalkoztatás-felügyeleti hatósági tevékenységgel kapcsolatos közigazgatási feladatok ellátására munkavédelmi hatóságként, valamint foglalkoztatás-felügyeleti hatóságként a foglalkoztatáspolitikáért felelõs minisztert, továbbá a fõvárosi és megyei kormányhivatalt jelölte ki. (320/2014. (XII. 13.) Korm. rend. 2. §)

 A "Hatósági nyilvántartás" a közbeszerzésekhez és támogatásokhoz honlapunkon kívül közvetlenül is elérhetõ az alábbi címen: http://nyilvantartas.ommf.gov.hu

Kapcsolódó szervezetek

Nemzetgazdasági Minisztérium
Munkavédelmi Irányítási Fõosztály
Foglalkoztatás-felügyeleti Irányítási Fõosztály
Postacím: 1358 Budapest, Pf.: 17.