Minden munkaképtelenséggel járó munkabalesetet haladéktalanul ki kell vizsgálni és annak eredményét munkabaleseti jegyzõkönyvben kell rögzíteni.
A munkabaleseti jegyzõkönyvnek meg kell felelnie az alaki és tartalmi követelményeknek, elvárás, hogy az abban szereplõ adatok pontosak, egyértelmûek, teljes körûek legyenek, tartalmilag tényszerû és a valóságnak megfelelõ megállapításokat és okszerû következtetéseket tartalmazzon. A jegyzõkönyvnek alkalmasnak kell lenni arra, hogy abból a munkabaleset okai és a szükséges intézkedések megállapíthatóak legyenek.
A munkavédelmi hatósághoz beérkezett munkabaleseti jegyzõkönyvek értékelése alapján összeállított szakmai anyagban a fogalmak azonos értelmezéséhez, a baleset minõsítéséhez, a jegyzõkönyv szakszerû kitöltéséhez adunk segítséget, helytelen gyakorlatokat is bemutatva.
Az ismeretekrõl a GINOP- 5.3.7-VEKOP-17-2017-00001 azonosító számú „Jogszerû foglalkoztatás fejlesztése” elnevezésû kiemelt projekt keretében készült „Munkabaleseti jegyzõkönyv szakszerû kitöltése” témájú segédanyagban adunk tájékoztatást.
Munkabaleseti jegyzõkönyvvel kapcsolatos anyagok (ûrlap, jogszabályi háttér, elektronikus módszertani segédanyag, információk) a Gazdaságfejlesztési Minisztérium mvff.munka.hu szakmai honlapján a Munkabalesetek/Munkabaleseti jegyzõkönyv menüpontban elérhetõk. |