A munkavállalók egészségének, testi épségének, munkavégzõ képességének megõrzése, védelme a munka világában alapvetõ cél és feladat. Ennek érdekében a munkahelyen meg kell elõzni a munkabaleseteket, és meg kell valósítani, hogy a munkavégzésbõl eredõ megterhelések, a munkakörnyezetbõl származó kóroki tényezõk ne károsítsák a munkavállaló egészségét, ne rontsák munkavégzõ képességét. Ennek felelõs végrehajtója a munkáltató, akit e feladatában a munkavédelmi hatóság ellenõrzéseivel és tanácsadási tevékenységével segít.
A munkáltatók ellenõrzését a munkahelyeken a területileg illetékes fõvárosi és vármegyei kormányhivatalok munkavédelmi hatósági hatáskörében eljáró szervezeti egységei végzik.
A munkavédelmi hatósági feladatok szakmai irányítója a Gazdaságfejlesztési Minisztérium Munkavédelmi Irányítási Fõosztálya.
Az alapvetõ munkavédelmi ismeretekrõl a GINOP- 5.3.7-VEKOP-17-2017-00001 azonosító számú „Jogszerû foglalkoztatás fejlesztése” elnevezésû kiemelt projekt keretében készült „Amit a munkavédelemrõl mindenkinek tudni kell!” címû szórólapon adunk tájékoztatást. |